Opnieuw ‘feest’ bij Triade!

By 23 september 2012 Nieuws

Het word bijna normaal voor de Triade teams om te winnen. Tot nu toe zijn er 26 wedstrijden gespeeld, daarvan werden er 15 gewonnen. Ook afgelopen zaterdag werd opnieuw veel gescoord, zelfs de E scoorde drie keer. Het 1e, de B, D en C wisten te winnen. Woensdagavond 19 sept, speelde het tweede gelijk tegen Thor.

De twee moeders van de E zaten heerlijk in de zon te genieten van het spel van de jongens en meiden van de E. In Oosterhout scheen de zon heerlijk op het veld. Alleen was dit niet het voordeel voor de E. Zij scoorden wel drie doelpunten, maar wisten niet te winnen. De Voltreffers E, waren toch iets beter. Zij konden al een goed spel opzetten waardoor zij makkelijk konden scoren. Triade kwam drie keer snel weg en wist te scoren, wat ook een prestatie was! 6 tegen 3 de eindstand.

PKC/Hagero D kwam op bezoek, maar kon niets inbrengen tegen het spel van Triade D. Het team onder leiding van Erik en Gwenny, wist zelf acht keer te scoren, waar de Papendrechters niet verder kwamen dan één doelpunt.
Daarna op het veld bij de kantine, kwam de B in actie. Ook zij spelen tot nu toe mee voor een kampioenschap. In een lastige eerste helft waar de B moeite had met scoren, maar het verdedigend erg goed vast zette. Gingen ze rusten met een stand van 3 – 1. In de rust werden alle puntjes op de i gezet en begonnen zij scherp aan de 2e helft. Er werd goed verdedigd en veel ballen onderschept waar uit gescoord werd. Al met al een verdiende overwinning.
Door een ruime winst tegen Albatros, 11 tegen 4, staan zij nu een punt los van ACKC B in hun poule. Van de D en B zij foto’s geplaatst op onze fotopagina.
Op het veld in Almkerk, werd met moeite ACKC C verslagen door onze C. De kansen waren er wel, maar het klusje even klaren was er niet bij. Door stug door te gaan, kwamen de punten wel mee richting kantine De Treffer. 4 -2 voor Triade C.

Triade 1 ging afgelopen zaterdag op bezoek in Kockengen. Op het ruime veld van ESDO wilde Triade z’n ongeslagen status dit seizoen doorzetten. Voor de derde opvolgende keer wist Triade ook hun wedstrijd te winnen.
De laatste wedstrijd tegen elkaar eindigde in 17-17, maar deze keer was het niet zo’n doelpuntenfestijn. De hoofdmacht liet al snel zien dat ze sterker waren dan de tegenstanders. Toch konden ze de 1e helft dit maar nauwelijks in scoren uitdrukken. Geduld en doorzettingsvermogen zorgde toch voor een 2-6 voorsprong.
De 2e helft ging qua veldspel een stuk beter. ESDO geloofde er niet meer in en de groen-witten liepen uit. De matig fluitende scheidsrechter haalde echter de angel uit de wedstrijd en belemmerde een grotere overwinning. Opnieuw sterk verdedigend werk hield de tegentreffers aan de lage kant: 4-10.
Al met al weer een overwinning erbij en genoeg materiaal om de komende 2 weken mee te gaan trainen.

Na regen komt zonneschijn, dat was ook het geval tijdens de avond wedstrijd van Triade 2 tegen Thor. Al na een minuut of vijf, ging het korfballen iets lastiger. Het regende even stevig door, maar gelukkig ging na de bui de wind ook liggen en werd het goed korfbal weer. De aanvallen van het tweede waren veel al heel kort, daar het Thor veel makkelijk afging om de bal te behouden in het aanvalsvak. Het werd uiteindelijk nog erg spannend bij een stand van zeven gelijk, maar de Rotterdammers kwamen niet meer aan scoren toe. Wat een punt opleverde voor Triade 2.