Goede tijden (jeugd), slechte tijden (senioren)!

By 7 april 2015 Nieuws

Afgelopen zaterdag werd er vooral bij de jeugd punten gehaald in hun wedstrijden. Voor de Senioren was het een teleurstellende dag. Sen 1-3 gingen onderuit en het 4e werd afgelast. Terwijl vooral ’s morgens het nog nat en guur was met een schraal zonnetje en ’s middags juist steeds lekkerder. Over lekker gesproken; de diversiteit en smaak van de gerechten tijden de gezellige hapjesavond van Triade waren heerlijk.

Triade F2 heeft hun 2e wedstrijd verloren tegen Vriendenschaar. Het was een lesje effectiviteit van de tegenstanders, want onze jongste jeugd heeft veel vaker geschoten maar wist er te weinig te scoren om te winnen. Eindstand: 9-5.
Triade F1 heeft dit prille seizoen nog niet verloren. De 1e wedstrijd werd gewonnen en ook nu kwam er een wedstrijdpunt bij. Zelfs bij een beetje regen maakte beide ploegen er een leuke gelijkopgaande strijd van. Tegen PKC F stond er aan het einde een 4-4 op het scorebord en dat was meer dan terecht.

Triade D2 heeft hun thuiswedstrijd met 6-0 verloren van Merwede.
Met lichte regen vertrok Triade D1voor hun partij tegen HKC D. Van de vier wedstrijden die zij tegen elkaar speelde dit seizoen, werd er een gewonnen door HKC. Maar de omstandigheden werden steeds beter en met het zonnetje in de rug kon Triade D uitlopen tot 0 tegen 4. Daar hield Triade het niet bij en liep verder uit naar 9 doelpunten. De kansen waren er ook voor HKC, maar zij konden deze niet afmaken. Uiteindelijk na het laatste signaal, van de beginnende scheidsrechter,  stonden er 3 punten voor HKC op het scorebord en 9 voor Triade D.

Triade C1 wint hun eerste buitenwedstrijd met 6-1 tegen PKC. De stijgende lijn in de ploeg was duidelijk zichtbaar. Er werd goed rond gespeeld en in de verdediging werd er lef getoond. De bal werd meerdere malen goed onderschept en er werd goed voor-verdedigd, waardoor PKC C geen antwoord op had. Het vermelden waard is het 1e doelpunt van Estee Roest in een wedstrijd…. goed gedaan hoor!

Triade B1 heeft hun uitwedstrijd gewonnen van Vitesse B. Aan het einde van de wedstrijd stond er een 3-8 eindstand op het scorebord. Ondanks dat de tegenstanders in de 2e helft vrij agressief werden, bleef de ploeg van Diana en Conner rustig.
Triade A wist met 4 doelpunten de wedstrijd van Kinderdijk te winnen. Doordat de tegenstanders er maar 3 wisten te maken, was hun 1e voorjaarsoverwinning een feit.

Triade 3 mocht zich aan het begin van de middag opmaken voor een potje korfbal in Gorinchem tegen GKV. Scoren ging zeer moeizaam, waardoor de tegenstander nauwelijks in de problemen kwamen. Deze 8-6 nederlaag zorgt ervoor dat Triade 3 weer met de beide benen op de grond staat en zich weer gaan richten op de volgende wedstrijd.
Triade 2 kon in hun wedstrijd het tempo van Nieuwerkerk niet bijbenen. Verdedigend liet Triade 2 in de 1e helft mooie dingen zien, maar kon niet voorkomen dat er met een achterstand de rust in gegaan werd. Vooral het afmaken van de eigen kansen zorgde ervoor dat de aansluiting in de 2e helft niet gemaakt kon worden. In het laatste deel liep Nieuwerkerk uit naar een 6-12 overwinning.

Triade 1 is hun voorjaarscompetitie niet goed begonnen. Vorige week werd er al verloren en ook afgelopen zaterdag stond er een aan het einde een teleurstellende stand op het scorebord. Het spel was ten opzichte van vorige week gelukkig wel beter, maar koploper DKB was gewoon sluwer in de cruciale fases. Het geluk en de scheidsrechter zaten niet mee en daardoor droop Triade 1 met een 12-18 nederlaag het veld af. Zaak voor de groen-witten om over 2 weken in Roermond tegen Ready ’60 het tij te keren.