Wedstrijdverslagen 14 september 2024

By 19 september 2024 september 25th, 2024 Nieuws, Wedstrijdprogramma

De 2e speelronde is weer gespeeld tijdens dit najaar veldseizoen. Lees hier de verslagen.

Afgelopen zaterdag speelde Triade F1 thuis tegen PKC F7. De wedstrijd begon vol enthousiasme, Triade F1 die meteen het initiatief nam. Al tijdens het eerste kwart van de wedstrijd wisten ze de korf al een paar keer te vinden en stonden op een 3-0 voorsprong. Echter wist PKC ook de korf te vinden voor hun eerste doelpunt. Tijdens de rest van de wedstrijd bleef het bij Triade regenen van kansen en maakte ze die ook goed af. De spelers van Triade F1 kunnen trots zijn op hun prestatie. Want na het laatste fluitsignaal stond er een score van 9-1 op het scorebord en wonnen ze ook nog de strafworpen serie.

Triade D1 mocht het afgelopen zaterdag opnemen tegen Movado D1. Triade zette een goed spel neer en zocht de goede kansen. Het liep de eerste helft gelijk op en de teams waren gewaagd aan elkaar waardoor het een spannende eerste helft was. De tweede helft begon Triade slordig te worden waar Movado goed gebruik van maakte en op deze manier konden scoren. Triade had goede aanvallen maar het lukte ze helaas niet om Movado in te halen. Dit leidde tot een eindstand van 5-6.

Afgelopen zaterdag speelde Triade A tegen HKC. Afgelopen veldseizoen was Triade A met dit team gedeeld kampioen, dus wisten ze een beetje wat ze te wachten stond. De wedstrijd begon goed voor Triade; het team kwam voor op HKC met 4-0. Hierna zakte het spel een beetje af en moest er gezocht worden naar de kansen voor beide ploegen. HKC wist voor rust nog een aantal doelpunten te maken en liep iets in op Triade, maar Triade wist de voorsprong te behouden met een ruststand van 5-3. Na rust wist Triade haar voorsprong uit te breiden. De verdediging van Triade wist het spel van HKC goed dicht te houden, wat erin resulteerde dat de tegenstander maar 1 goal maakte in de tweede helft. Triade A won deze wedstrijd met een stand van 10-4.

Na de winst van vorige week ging Triade 4 gemotiveerd naar Kinderdijk. We wisten dat het zwaar kon worden, omdat dit een team was dat makkelijk scoorde.
De eerste helft konden we redelijk bijblijven, maar ongemerkt liepen ze elke keer een doelpuntje uit. Ruststand 8–4. Na de rust eigenlijk hetzelfde spelbeeld; mooie aanvallen van beide kanten, maar aan de kant van Triade schortte het aan die bal door dat mandje te krijgen. Eindstand 15-6 winst voor Kinderdijk.

Triade 2 mocht afgelopen week richting Gorinchem. Een onbekende tegenstander voor ons. Wat betekende dat we moesten uitgaan van ons eigen spel en eigen krachten. Triade 2 had een slechte start waarin concentratie en vechtlust ver te zoeken was. Mede door dit en een goede tegenstander met jarenlange ervaring aan korfbal, knalde GKV de ballen erin alsof het niks was. Met een flinke achterstand gingen we de rust in.
Triade startte de tweede helft vele malen beter en wisten zelf ook meer tot scoren te komen. Ondanks dat we ons aardig herpakt hadden wist GKV de ballen erin te knallen en ons er af te vegen. Eindstand 25-10.

Triade 1 heeft na de valse start van vorige week de rug gerecht en een overtuigende overwinning geboekt op bezoek bij SKV. De thuisploeg kon nog bijblijven tot 3-5, maar daarna pakten wij een comfortabele voorsprong die geen moment in gevaar kwam. Ondanks de verschillende verdedigende tactieken van de tegenstander, wisten we over meerdere schijven te blijven scoren. Met een eindstand van 22-9 gingen de punten mee terug naar Nieuwpoort.

Gemaakt door de trainers en samengevoegd door Wim Korevaar